Watermelon Lemonade
Watermelon Lemonade

Watermelon Lemonade

Ros amik resepi dari website Allrecipies.com, saje nak cuba tembikai campur jus lemon, not bad jugak rasanya tau, sesuailah bagi penggemar rasa masam macam ros ni, resepi boleh rujuk kat bawah ni ye. : )

Ros buat separuh kuantiti dari bahan di bawah.

Ingredients ( sumber Dari Allrecipies.com dari Docswife)

1/2 cup white sugar
1/2 cup water
4 cups cubed watermelon
3 cups cold water
1/2 cup fresh lemon juice
6 cups ice cubes

Directions

1. Place the watermelon into a blender. Cover, and puree until smooth. Strain through a fine mesh sieve.
2. Bring sugar and 1/2 cup water to a boil in a saucepan over medium-high heat until sugar dissolves, about 5 minutes. Remove from heat. Stir in 3 cups of cold water and the lemon juice. Divide the ice into 12 glasses, and scoop 2 to 3 tablespoons of watermelon puree over the ice, then top with the lemonade. Gently stir before serving.

Nota: Tak rugi mencuba resepi watermelon lemonande ni sebab memang sedap sangat, ni pun rasa nak buat lagi, lagi pun sekarang tengah musim suika ( tembikai) kat jepun, rasa manis tembikai dan masam dari lemon tu memang kenalah, hilang haus…letak air batu banyak-banyak.

Watermelon Lemonade
Watermelon Lemonade
Watermelon Lemonade
Watermelon Lemonade