Nasi Goreng Kampung
Nasi Goreng Kampung

Nasi Goreng Kampung

Meh makan nasi goreng kampung, tapi ni menu lama lah, menu masa ade kangkung dulu tu, ros alihkan resepi dari damiacyan.multiply.com, nanti dah ade kangkung jual kat supa tu boleh buat menu ni lagi..: )

Bahan-bahanyea
3 cawan nasi
1 gengam ikan bilis ( separuh bahagian goreng garing dahulu)
5 biji cilipadi
1/2 ikat kangkung
garam
1/4 biji bawang besar saiz kecil
1 biji bawang putih

Caranya.
1. Tumbuk halus bawang besar, bawang putih, ikan bilis dan cili padi hingga lumat, kalau takde lesung batu macam ros ni, buleh cincang halus je.

2. Tumis bahan tadi sehingga naik bau dan kemudian masukkan nasi dan kangkung tadi, sesuaikan rasa, masukkan garam, bila semua dah sebati dan kangkung sudah layu baru masukkan ikan bilis goreng, kacau sebentar dan terus angkat, sedap dimakan panas-panas. Selamat Mencuba.

Nota: Masa buat nasi goreng kampung ni ros gandingkan juga dengan ayam goreng tepung, buat tambah lauk je, baru berselera makan.

Nasi Goreng Kampung
Nasi Goreng Kampung
Nasi Goreng Kampung
Nasi Goreng Kampung