OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Assalamualaikum WBT dan selamat pagi semua, dah puas ye tengok gambar durian kt bawah ni, meh kita layan gambar kuah durian pulak, ade tinggal sikit baki durian fresh tu, ape lagi terus teringat nak makan kuah durian, godek punye godek jadi dah….makan dengan roti putih, fuhh terangkat…nak buat rotijala tak rajin, jadinya makan je dengan ape yang ade….yang paling penting aroma durian dan daun pandan tu, ditambah lagi dengan kelazatan lemak santan tu…kombinasi¬† yang cukup baik, time ni kolestrol pejam mata jab, heheeheeh resepi ade kat bawah ni ye, nak buat kuah durian ni cukup senang, tapi kena sabar sikit sebab kena sentiasa dikacau, selamat mencuba.

Kuah Durian
Sumber resepi: rosmarlina @ jintanmanis.com

Bahan-bahan ( 2 orang )

6 ulas durian
2 cawan santan
4 sudu gula
sedikit gula merah

– untuk menambahkan lagi aromanya letakkan juga 2 helai daun pandan yang telah disimpul.

Cara-cara
1. ambil isi durian dan lenyek hingga hancur, kemudian masukan ke dalam periuk bersama santan, gula, daun pandan dan gula melaka.

2. Pastikan api tidak terlalu kuat dan perlu di kacau selalu hingga mendidih dan agak pekat, angkat dan sejukkan sebentar, sedap dimakan bersama rot putih atau roti jala. Selamat Mencuba.

Nota: Kalau tak nak masukkan gula merah pun takpe, biarkan warna asal, tapi bagi ros, ros lagi suke letak gula merah, biar berseri sikit.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA